viernes, 16 de mayo de 2014

Acció sorpresa en commemoració de la Nakba palestina a Barcelona

DonesenRebellia, 15/5/2014.- Unes 80 persones s'han tancat en el dia de la Nakba palestina a la Secretaria d'Universitats i Recerca per denunciar la complicitat de les universitats catalanes amb l'Apartheid que viu Palestina.

Membres de la comunitat Universitària i de col·lectius de solidaritat amb Palestina han ocupat l'entrada fins aconseguir una reunió per exposar les demandes i els suports a la campanya "BDS Acadèmic per Palestina". A fora, una cinquantena de persones més recolzaven l'acció. L'ocupació ha estat el resultat de la nul·la voluntat de la Secretaria d'Universitats i Recerca de facilitar una reunió amb algun dels seus responsables per escoltar les demandes i les adhesions recollides en el marc de la campanya "BDS per Palestina".



Les universitats s'han convertit en l'instrument principal del Govern de Convergència i Unió per tirar endavant la seva aliança amb l'estat d'Israel, a qui mostra com a un referent. No obstant, amplis sectors de la societat catalana i de la comunitat acadèmica entenen que avui en dia, signar acords i donar suport a les institucions israelianes, equival a ser còmplices de l'Apartheid sota el qual viuen milions de palestins i palestines.

En la reunió, s'han formulat tres demandes que s'han volgut traslladar a la Secretaria d'Universitats i Recerca, als partits polítics i a la ciutadania:
  1. Transparència: demanem que es facin públics tots els acords signats amb empreses i institucions Israelianes sota la tutela d'administracions públiques, com la Generalitat.
  2. Preguntem a la Generalitat si pot assegurar que cap d'aquests acords impliquen a empreses i institucions israelianes que tenen un paper en la indústria militar, de defensa o seguretat i en la il·legal ocupació i colonització de terres palestines. Això contravindria les noves directrius adoptades per la Unió Europea al juliol del 2013.
  3. Demanem que, tal i com ha demanat la societat civil palestina, a través de la campanya BDS, no s'estableixin acords de col·laboració amb les institucions acadèmiques israelianes mentre l'estat d'Israel no respecti la legalitat internacional i les declaracions de Nacions Unides.

En castellano:

Unas 80 personas se han cerrado en el día de la Nakba palestina en la Secretaría de Universidades e Investigación para denunciar la complicidad de las universidades catalanas con el apartheid que vive Palestina.

Miembros de la comunidad Universitaria y de colectivos de solidaridad con Palestina han ocupado la entrada hasta conseguir una reunión para exponer las demandas y los apoyos a la campaña " BDS Académico para Palestina". Fuera, una cincuentena de personas más apoyaban la acción. El empleo ha sido el resultado de la nula voluntad de la Secretaría de Universidades e Investigación de facilitar una reunión con alguno de sus responsables para escuchar las demandas y las adhesiones recogidas en el marco de la campaña " BDS para Palestina".

Las universidades se han convertido en el instrumento principal del Gobierno de CiU para sacar adelante su alianza con el estado de Israel, a quien muestra como un referente. Sin embargo, amplios sectores de la sociedad catalana y de la comunidad académica entienden que hoy en día, firmar acuerdos y apoyar a las instituciones israelíes, equivale a ser cómplices del Apartheid bajo el cual viven millones de palestinos y palestinas.

En la reunión, se han formulado tres demandas que han querido trasladar a la Secretaría de Universidades e Investigación , a los partidos políticos ya la ciudadanía:
  1. Transparencia : pedimos que se hagan públicos todos los acuerdos firmados con empresas e instituciones Israelíes bajo la tutela de administraciones públicas , como la Generalitat .
  2. Preguntamos a la Generalitat si puede asegurar que ninguno de estos acuerdos implican a empresas e instituciones israelíes que tienen un papel en la industria militar , de defensa o seguridad y en la ilegal ocupación y colonización de tierras palestinas . Esto contravendría las nuevas directrices adoptadas por la Unión Europea al julio de 2013 .
  3. Pedimos que , tal y como ha pedido la sociedad civil palestina , a través de la campaña BDS , no se establezcan acuerdos de colaboración con las instituciones académicas israelíes mientras el estado de Israel no respete la legalidad internacional y las declaraciones de Naciones Unidas.
Més informació a http://nomescomplicitat.cat

http://www.lavanguardia.com/vida/20140515/54406959983/unas-treinta-personas-ocupa-secretaria-universidades-contra-lazos-con-israel.html
http://directa.cat/noticia/socupa-secretaria-d%E2%80%99universitats-recerca-denunciar-complicitat-les-universitats-catalanes-am
http://www.eldiario.es/catalunya/educacion/boicot-academico-Israel-puertas-Generalitat_0_260374654.html